Pages

Monday, March 11, 2013

Už zrají

                                                                                    

Konečně představím blíž dvě nová mýdla.
První je čili mýdlo s mlékem a sladce orientální vůní, asi ho nazvu Sladké čili. V hlavě jsem měla tmavě růžovo-šedou kombinaci barev. Pro růžovou barvu jsem použila nálev z čili papriček v olivovém oleji, mleté čili a růžový jíl Illité, první použití! Šedou část jsem obarvila aktivním uhlím, také premiéra. Vůně mi přišla posledně příliš "pačuli", tak jsem ji pozměnila, navíc jsem na poslední chvíli zjistila, že pačuli došlo...takže improvizace a výsledkem je příjemná kombinace skořice, pomeranče, vanilky a máty peprné. V receptuře jsem poprvé použila bambucké máslo a přidala i sušené mléko, stejně jako loni.                                                                  

















A výsledek? První překvápko - růžová barva po zgelování velmi zvýraznila, je do oranžova, ale líbí se mi to, je teď víc čili. Na to, že prošlo gelem, zůstalo mýdlo docela dlouho měkké (že by bambucké máslo?), a já krájela z nedočkavosti moc brzo, ještě trochu lepilo. Klasicky má bublinky, na tom budu muset zapracovat. Celkově jsem spokojená, design vyšel, vzhled a vůně krásně ladí.

Druhé mýdlo je tymiánovo-limetkové s podmáslím. V lednu proběhl první pokus, mýdlo jsem nechtěla gelovat a chladila ho, ale při nakukování jsem tak po dvou hodinách zahlédla uprostřed známý kruh gelu - takže honem vyndat, a raději na chvíli do trouby, aby dogelovalo komplet. Jaké bylo mé překvapení, když jsem nakrojila a mýdlo bylo přehřáté - došlo k separaci, a to dost. Škoda, že nemám fotky! Musela jsem ho opravit za tepla do klasické nevzhledné hroudy. Používáme ho, je příjemné, supertvrdé, skvěle myje a pění, ale prostě volalo po opravném pokusu.

Tentokrát jsem udělala všechna možná opatření, aby ke gelu nedošlo. Po vyndání z fomy jsem měla dilema, kdy krájet - na jednu stranu hodně tvrdý recept, a na druhou negelované mýdlo? Tvrdé už bylo, testem zásaditosti prošlo, tak jsem zkusila opatrně zakrojit - ale ouha, drolilo se. Pár hodin jsem počkala, a žádná moc změna, tak jsem usoudila, že krájím moc pozdě, a raději to opatrně dokončila. A jak vidíte, opět částečný gel! Naštěstí trochu bledne, uvidíme, až mýdlo dozraje.






Vzhled se mi líbí, škoda toho gelu a drolení - tenhle recept mě prostě pořád zlobí. Je obarvené stevií a krásně voní - limetka, tymián, borovice, citronová tráva a růžové dřevo. Už se těším, až obě mýdla vyzkoušíme!

No comments:

Post a Comment